Redenen waarom bedrijven hun toilet aanmelden bij HogeNood

Er zijn verschillende redenen waarom organisaties en bedrijven bereid zijn om hun toilet in de HogeNood app zetten. Een aanmelding is namelijk niet alleen profijtelijk voor de gebruikers van de HogeNood app, maar kan juist ook erg aantrekkelijk zijn voor de eigenaren van de toiletlocatie. We beschrijven de meest voorkomende redenen dat een bedrijf ervoor kiest om het toilet aan te melden hieronder.

 

1.   Pure gastvrijheid

Er zijn pareltjes van toileteigenaren die het vanzelfsprekend vinden dat iedereen die het nodig heeft gebruik mag maken van het toilet. Uit pure gastvrijheid stellen zij het toilet ter beschikking, hier hebben zij geen verdere overtuiging voor nodig. Het feit dat ze een ander op die manier een dienst kunnen bewijzen is voor hen meer dan genoeg.

 

2.   Begrip voor het probleem en hierbij willen helpen

Een andere categorie gastvrije toileteigenaren kiezen ervoor hun toilet openbaar testellen omdat ze zelf het probleem goed herkennen. Bijvoorbeeld door een eigen ervaring of de ervaring van een kennis of familielid in hogenood. De meeste mensen hebben (jammer genoeg) wel eens moeten ervaren nodig naar het toilet te moeten, terwijl een toilet nergens te bekennen is. De herkenbaarheid van dit probleem zorgt ervoor dat eigenaren van bedrijven bereid zijn om het toilet openbaar te stellen. Als geen ander kennen ze de opluchting van het op tijd vinden van een toilet en als ze dit voor een ander kunnen betekenen dan doen ze dat ook graag.

 

3.   Positieve uitstraling en goed imago voor het bedrijf of de organisatie

Zoals hier boven te lezen valt straalt een organisatie of bedrijf die zijn toilet openbaar stelteen grote gastvrijheid en klantvriendelijkheid uit. Mensen die ontdekken dat je bij het bedrijf naar het toilet mag krijgen hier direct een positieve associatie mee. Met andere woorden: het verbeterd het imago van het bedrijf. Naast dat dit voor veel klantgerichte organisaties een belangrijk onderdeel is van kernwaarden, zorgt deze positieve klantervaring ook voor goede mond-tot-mond reclame en daarmee vaak tot meer klanten.  

 

4.   De mogelijkheid dat passanten die in je winkel komen (vaste) klant worden

Wanneer een bedrijf in de HogeNood app staat zullen meer mensen de winkel betreden. Hoeveel meer is afhankelijk van de locatie, het seizoen etc. En nee, voor overlast hoeft een organisatie zich echt geen zorgen te maken. Hoewel het inderdaad meer mensen naar een winkel of horecagelegenheid kan trekken, komt het nooit voor dat er een constante rij voor het toilet staat. Daarentegen zijn de personen die wel via de app de locatie betreden zijn potentiële klanten. De kans is groot dat iemand meteen even een klein artikel aanschaf of even gaat zitten voor een hapje en/of een drankje. Er zullen zelfs mensen zijn die in eerste instantie nooit uit zichzelf naar binnen zouden zijn gestapt, maar positief verrast raken en vaker terug komen.  

 

5.   Meer klanten doordat mensen langer in centra kunnen blijven shoppen

Daarnaast blijft het winkelende publiek langer in de stad wanneer ze niet naar huishoeven omdat ze naar het toilet moeten. En hoe langer het publiek in alle rust kan winkelen, hoe groter dat er iets wordt gekocht bij de organisatie of het bedrijf in kwestie.

Wil jij het toilet van jouw bedrijf of organisatie toe voegen in de HogeNood app of ken je een locatie die hiervoor open staat? Vul dan snel dit formulier in!